Smycze reklamowe są z całą pewnością jednymi z najchętniej kupowanych i stosowanych gadżetów marketingowych, co warunkuje ich niewielki rozmiar i duża funkcjonalność. Szczególnie docenione zostały przez działy promocyjne rozmaitych przedsiębiorstw, które wykorzystują je do szeroko zakrojonych działań reklamowych. Firmy doceniają fakt niskich kosztów produkcji oraz możliwości na skuteczny marketing wykorzystanych treści. Dla klientów gadżety reklamowe muszą odznaczać się wysoką jakością wykonania, ciekawą kolorystyką i formą oraz praktycznością ich zastosowania. Jeżeli kampania marketingowa rozpoczyna się od działań związanych z firmowymi upominkami, to z całą pewnością powinna wykorzystać odpowiednie akcesoria.
Trudno nie zgodzić się, że smycze reklamowe, długopisy i inne gadżety są jedynie różnobarwnymi „szpargałami”, które zostały przyozdobione w logo i hasła marketingowe. Jednak wyniki raportów amerykańskich agencji analizujących zachowania konsumencie pokazują coś zupełnie innego:
- Blisko 80% osób posiadających gadżety reklamowe nawiązuje współpracę z firmą, która jej wręczyła darmowy upominek
- Aż 8 na 10 mieszkańców USA jest w posiadaniu przynajmniej jednego gadżetu marketingowego
- Przeszło 50% osób posiadających gadżety promocyjne korzysta z nich w ciągu 4 lat od otrzymania
- Mniej więcej 60%, które otrzymało zestaw firmowych gadżetów przekazało część z nich innym osobom
Teraz warto spojrzeć na to zupełnie inaczej – smycz reklamowa z logo, nazwą i hasłem firmy stanowi poręczny baner marketingowy, który zdecydowanie mocniej pozostaje w pamięci. W związku z tym gadżety reklamowe mogą zostać wykorzystane jako niezwykle skuteczne narzędzie promocyjne, które dzięki minimalnym kosztom produkcji i dystrybucji nie stanowi aż tak dużego obciążenia budżetu.
Które gadżety reklamowe są najpopularniejsze na rynku?
Gadżety promocyjne powinny towarzyszyć potencjalnym użytkownikom każdego dnia, co pozwoli na wyrobienie poczucia więzi z marką oraz nieustanne reklamowanie firmy. Na ten moment najbardziej topowymi gadżetami są:
Zdaniem większości posiadaczy są to najbardziej wartościowe przykłady upominków marketingowych. Przedsiębiorca dokonując niewielkiej inwestycji w gadżety reklamowe może osiągnąć naprawdę duże zyski, co jest spowodowane bezpośrednim dotarciem do klienta poprzez ukierunkowane działania promocyjne.